Senyum

"Ahhh. Layakkah aku untuk masuk daigaku itu." 

Keluh ku di dalam hati. Uhhh. Berat nanang. 
Ya, aku memang seorang yang tak berapa nak yakin dengan kebolehan diri sendiri. Nak buat sekecil-sekecil benda macam lontarkan idea yang bersarang dalam kepala pun tak berani dan tak yakin. Asyik fikirkan orang lain ja. 
"Nanti orang ni kata idea aku merepek pula. Baik aku diam". 
Sedangkan tak salah pun untuk mencuba dan lontarkan pendapat tu. Terserah pada individu masing-masinglah kan sama ada nak dengar ataupun tidak. 
Tapi, tulah kelemahan aku. Rela berdiam diri daripada bersuara. Lepas tu dalam hati memberontak dan degil dengan idea sendiri dan penyudahnya mengalah tanpa bertanding dan terima idea orang lain. Yalah, jenis pendam dan dendam . Eh?

Sedih. Aku rasa aku antara yang saitei. Programming tak boleh. Denjiki tak boleh. Denshi tak boleh. Apa yang aku boleh? Aku tak tahu apa kelebihan aku. (T^T). 
Tapi, aku yakin. Aku Yakin yang Allah akan bagi jalan yang terbaik untuk aku dan Dia dah sediakan perancangan yang terbaik untuk aku. Kebelakangan ini aku sangatlah kecewa, menyerah kalah, tiada semangat dan segala macam perencah kenegativitian merasuk dalam diri. Dok beremosi sorang-sorang, fikir yang bukan-bukan. Dan kadang-kadang tu fikir aku ni sorang-sorang tanggung semua rasa ni.

Sampailah dah tak tertahan azab menanggung sorang-sorang. Aku pun cerita ke beberapa teman baik/ teman akrab/ teman. Dia sangatlah menyokong aku, bagi kata-kata semangat dan bantu aku untuk cuba atasi segala masalah ni. Saat aku menangis pun dia usap-usap aku, bagi kata-kata semangat. Ya, aku kalau sedih memang pendam sorang-sorang dulu *tu pun di ikuti mencarut kat twitter. Teruk nau*

Tapi, sangatnya supportive kawan aku ni, dia siap bawa aku jalan-jalan untuk lupakan sekejap masalah aku. Dia bawa ke tempat yang aku suka, tempat yang aku teringin nak pergi. Walaupun pada ketika ini dia sedang bermasalah. Aku terharu. Huhuhu. 

Aku bersyukur sebab aku di kelilingi rakan-rakan yang supportive. Kalau aku kata pada sesiapa je lah dalam kalangan kawan-kawan aku yang aku sedang melemah, mereka akan bagi kata support.
 
"Pau, boleh!''
"Pau, sado!''
"Pau, seorang khalifah!"
"Pau, okay?''
"Pau, awak boleh!"

Dan macam-macam kata semangat yang lain. Sejujurnya zaman sekolah menegah ku merupakan zaman yang aku gemilang, tapi zaman JAD merupakan zaman yang sangat membuatkan aku tertekan, serabut dan sebagainya. Dulu aku tak pernah rasa tertekan sebagaimana tertekannya aku di sini. 
Tapi, tulah kehidupan. Semakin membesar tumbesaran kita, semakin membesarlah permasalahan-permasalahan yang boleh timbul. Tapi, satu benda yang aku cuba tanam, hadam, bumikan dalam diri ni.
 
"Wahai masalah besar, aku ada sesuatu yang lagi besar daripada kamu. Nak tahu apa? Aku ada Allah!''
*senyum*

Countdown ke Jepun.

Comments

Popular posts from this blog

Trip Indonesia Sotsuryoko konon

Pau Jejak UK

Buah Apa? Buah Fikiran