Pernah Tak?

Rasa LEMAS giler dengan segala jahiliyah kau yang kau tak mampu tinggalkan?

Rasa nak GILA fikirkan penyelesaian kepada masalah yang sedang kau hadapi?

Rasa macam nak LET GO je and tanak lagi amek port?

Rasa kau nak STOP lagi-lagi lepas orang tegur kau dengan cara yang tak hikmah mengenai kejahilan kau yang kau buat dalam keadaan kau tak sedar?

Dan rasa macam-macam lagi.
*sigh*

Ya.

Aku juga manusia biasa. Ada kalanya aku kuat, ada kalanya aku lemah.

Tapi aku serahkan segalanya kepada Dia. Sebab Dia Tuhan aku. Dia yang cipta aku. Dia PALING DEKAT dengan aku.

Ohhh yeaah.

Kadang kala tu aku rasa aku ni The Choosen One. Kenapa?

Dari zaman aku kecil lagi sehingga sekarang aku rasa Allah selalu bantu aku, letakkan aku dalam persekitaran yang baik. Sampai pernah ada orang kata, dalam mata aku ni nampak kejayaan. #ehh

Tapi, apa yang aku nak katakan.

Aku selalu lupa. Dia selalu ada untuk aku, kau, kita.

Dia sabar je tengok telatah kita yang kadang2 emo, kadang2 over, kadang2 moood swing. Dan kadang kala tu, Dia cuba hiburkan kita dengan menghantar insan-insan yang mampu gembirakan kita.

Dia selalu ada untuk Kitaa.

Kita je ni haa. Selalu ke tak ingat Dia ?

Sejauh mana SAYANG dan CINTA kita ke Dia?

“Tidak ada hati yang terlepas daripada cinta. Orang yang dilanda cinta akan selalu ingin mendekati orang yang dicintainya. Seperti itukah cinta kita kepada-Nya?”
(HR Muslim)


fikir-fikirkan . renung-renungkan. 

Comments

Popular posts from this blog

Trip Indonesia Sotsuryoko konon

Pau Jejak UK

Buah Apa? Buah Fikiran