Ehhh


"Eh, kau amek buku tu daripada bilik cikgu"

"Eh, kau tolong amekkan beg aku yang kat sebelah kau tu."

"Wei, jangan banyak cakap, ikut aku jom pergi sekian sekian sekian........."

Pernah tak alami waktu-waktu macam ni? 
Nak jujur ni. Aku selalu dah kena beb. Kadang-kadang tu sampai tahap 
"Ahhh. Lantaklah malas dah nak terasa hati dengan sekian sekian sekian nih". 
Tapi, kau tetap juga ikut apa yang dia suruh. Sob. Menangis tak berlagu wei. Haha. 
Kadang kala tu terasa lah jugak di pergunakan, di pandang rendah, di anggap sebagai insan yang tidak bermaya, yang tak pandai nak memertahankan diri. 
Sebabnya aku tak reti nak membuatkan orang terasa hati, sedih dengan aku. Aku lebih sanggup hati ini terluka bagai terkena serpihan buluh daripada aku menghampakan orang lain. Oh. Sedih. 
╭( ๐_๐)╮.

"Sampai bila nak di pijak?" 
Entahlah. Sampai bila-bila kot. 
*bisik hati kecil*

Hei hei hei. 
Kenapa kata-kata Manusia kau boleh ikut, tetapi kata-kata, perintah, larangan Dia susah sangat kau nak ikut?

Kerna Syurga tu harganya Mahal. Hanya orang yang bersungguh-sungguh saja yang akan dapat masuk.

Biarlah orang nak pijak kepala kau, nak kata kau apa-apa, tapi jangan sampai Allah yang mengabaikan kita .

Nauzubillah.

Takpa, memang payah. 
Sebab tu kena bersusah payah.

Buat satu-satu. 
Istikamah nombor satu. 

Jangan menyesal kemudian, 
Jikalau boleh mengubah keperibadian. 

Comments

Popular posts from this blog

Trip Indonesia Sotsuryoko konon

Pau Jejak UK

Buah Apa? Buah Fikiran