What?!



Di atas meja ku ad dua jenis nota dalam satu kelas.

Subject yang sekejap lagi akan ada ujian dan satu la subject yang sedang di pelajari.

Subject yang akan ada ujian 高度情報処理(koudou jyouhou syori = Advance Information Processing)
Subject yang sedang di pelajari 物性(bussei = Solid State)

"Ehhh, asal aku main phone siap buat cerita lagi".
Hmmm sebabnya aku da fed up ? Har har har.

Bayangkanlah, kita usaha nak pahamkan, tapi penyudahnya tak faham apa2.

Sesungguhnya hidayah tu milik Allah.

*sigh* eh takbaik mengeluh. Jangan jangan

Silap aku jugak kot.
Sebab. Mind set aku dah set yg sensei(pensyarah) ni punya percakapan sangat susah untuk di fahami. Silaplahkan.
Apabila kita dah set dalam minda kita 'tanak terima apa yang beliau katakan', maka, tidak sampailah kefahaman itu.

Sebab tu perlunya berlapang dada. Tapi. Nak capai tu, Allah! Perlu banyak lagi perkara yang perlu di lakukan.

Tapi, takboleh juga nak salahkan sensei. Sebab apa yang kita lakukan hanya kita je yang putuskan. Dan kita yang bertanggungjawab di atas apa yang kita pilih.

Dan aku pilih untuk apa ?
hmmm
_________________________________________

"Hahahaaaha", member sekelas ku gelak di saat sensei sedang buat lawak. Dan aku hanya mampu pandang ke kiri dan ke kanan, mencuba cari lawak tersebut, tetapi menemui kehampaan, kerna aku tidak faham. *gelak guling guling kluar air mata*

Dah 6 minggu belajar subject ni. Tapi peratusan yang aku paham tak sampai separuh pun, hampir2 suku kot. Hmm

Masuk telinga kanan , keluar telinga kiri.
Alahaaai. *nanges*

Nota yang beliau persiapkan hanyalah banyak gambar semata-mata.

Ujian ni. Kena usaha lebih untuk paham
Dapat saham akhirat.

Dalam apa jua kita hadapi, pasti akan ada hikmahnya . Untuk uji kita, sejauh mana kesungguhan kita.

Masalah siapa ni ?
Siapa lagi nak di persalahkan.
Diri sendirilah.

Sama-sama bersama-bersama.
Baiki kesilapan salah kita.
Dalam menggapai apa yang ingin di gapai.

Moga Allah berkati. ~~~

Motivasi dari Rabbi. 😊 😊 😊

وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ

Dan janganlah kamu merasa lemah (dalam perjuangan mempertahan dan menegakkan Islam), dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi (mengatasi musuh dengan mencapai kemenangan) jika kamu orang-orang yang (sungguh-sungguh) beriman.

Ali 'Imran: 139

😊😊💪💪
*ada orang share*

Lokasi : EEE2, kelas Bussei.
*jangan contohi aku*
Sekian curahan hati.

Comments

Popular posts from this blog

Trip Indonesia Sotsuryoko konon

Pau Jejak UK

Buah Apa? Buah Fikiran